HAIR CLEANING POWDER, ‘Schwarzkopf/ Trocken-Shaumpon’

H2008.177.1-2

Small, paper-wrapped pouch of hair cleaning powder, in an octagonal, dark green and grey, cardboard, ‘Schwarzkopf/ Trocken-Schaumpon’ box.
[1] Cream (discoloured white?) paper wrapped pouch, with small green drawing-pin shaped handle. Green circular tag, with gold and white text, reads; ‘Schwarzkopf/ Trocken-Schaumpon D.R.P.’ in gold around outside of tag, inside white text reads; ‘Täglich tupfen/ immer frisch frisiert/ Wenig tupfen/ kräftig ausbürsten’. Powder appears unused.
[2] Dark green edged/ bordered octagonal box, top field grey with white and black profile maker’s label, with black text, reads; ‘Schwarzkopf/ Troken-Schaumpon/ Die Haarwäsche ohne Wasser’. Double gold lined border on top and bottom edges of sides, with central gold seal, reads; ’75 Pfa/ Inhalt/ c327gr.’ Bottom of box, plain cardboard, discoloured. Handwritten ‘75’ in pencil, slightly left of centre. Inside lid: green edged, white field with green text, reads; ‘Wenn Zeit und Gele-/ genheit zur gründlichen/ nassen Kopfwäsche fehlen,/also bei Sport, Reise und Wande/ rung, bei unerwartetem Besuch, Einla-/dungen usw, verhilft Ihnen Trocjen-Schaum-/ pon in 3 Minuten zu schönem lockerem Haar./ Es entstaubt und entfettet das Haar im Augen-blick und hinterläßt keinerlei grauen Schimmer./ “Täglich tupfen – immer Frisch frisiert!”/ Wenn Sie jedemal vor dem morgendlichen/ Ausbürsten das Haar leicht mit Trocken-Schaumpon/ betupfen, sehen Sie stets aus wie Frisch frisiert!/ Gebrauchsanweisung: Mit dem Puderbeutel be-/stäuben Sie nur ganz leicht Ihr Haar, dann kämmen/ und bürsten Sie es sorgfältig aus. Nehmen Sie/ nicht zuviel Puder auf einmal, sondern pudern und/ bürsten Sie es ein zweites. Mal. Bei sehr fettigem Haar/ vielleicht auch ein drittes Mal. Wenn Sie eine wei-/ chen Frottiertuch durch – die kleine Müche/ lohnt sich, das Haar erhält einen schö-/ nen Glanz! Feuchtes und ver-/ schwitztes Haar vor dem pu-/ dern erst trocken lassen!’ Inside base: plain cardboard, discoloured, black ink stamped ‘21020’. Box edges worn, cardboard peeling in places, dented, scratched and discoloured.

Department:

History Department

Stanwix Collection

History Collection

Collection Item Data

Accession Number: H2008.177.1-2
Accession Date: 18 Nov 2013
Acquisition Year: 2008

Measurement

height40mm
diameter65mm
height35mm
width73mm
length73mm

The WA Museum is in the process of digitising its collections. This record may not have been reviewed by curatorial staff and may be inaccurate or incomplete. Research departments are continually working on these collections by adding new objects and reviewing existing content when new information is made available.

Enquiries can be emailed to reception@museum.wa.gov.au

Cite this page
Western Australian Museum Collections https://museum.wa.gov.au/online-collections/content/H2008.177.1-2
Accessed 10 Aug 2024

Rights
We support the open release of data and information about our collections.

Text content on this page is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Image content on this page is copyright WA Museum.